מדיטציה – דרך השקט

דרך השקט ,אותה הדרך שלא עושים בה שום דבר. לא מנסים לעשות או לא לעשות,לא מנסים להבין לא מנסים להסביר, לא חושבים ולא מנסים לא לחשוב.פשוט להיות בלי דבר בראש או בלב ורצוי גם לא להיות משהו..רק להיות ער לרגע,הכי פשוט. המוח לא תופס את זה,קשה לו לקלוט את זה הוא פשוט לא מסוגל, מה יצא לי מיזה ? לא לעשות כלום ?…אבל זה בדיוק הנקודה, פשוט לצאת לחופשה בראש  מהכול, פשוט להרפות מהכול. השקט שבמדיטציה מוציאה את האמת לאור, והאמת היא שאין לנו שקט בראש!

אז מה קורה במדיטציה ? אז מה כן קורה ? מתוך הכלום והריק הזה , מה יוצא ?  המון ..מדיטציה זהו מצב של התבוננות בכול מה שעולה ומה שקורה לנו עקב מה שעולה. המדיטציה מאפשרת חיבור פנימה לנפש למקום העמוק שבנו . להתחבר פנימה לעצמנו זה מיומנות חשובה להבנת המציאות שלמותה,במקום העמוק גם שוכנת התבונה הידע מעבר לזמנים,שיוצא מתוך השקט והריק.המדיטציה יוצרת עבורנו מרחב להכרת נפשנו,להתמודדות עם הקשיים ,טראומות ואף לשחרר כאבים ופחדים צער ויגון,המדיטציה מסייעת להתמודדות עם הכול מתוך חוזק ולא מתוך תגובתיות, מצב של חיבור פנימה מגביר את המודעות העצמית ותורם לפיתוח חמלה ,סובלנות ואהבה.

המדיטציה עוזרת לנו לחזור לחופש הנפשי והתודעתי בכך שחיבור פנימה ,עוזר לנו לא ללכת לאיבוד בעולם הדמיונות והסיפורים של התודעה, ולאט לאט כול הבלבול במחשבות וברגשות הולך ומתפוגג לו עם חיזוק המיומנות המדטיבית. המדיטציה הוא כלי מסורתי להגיע לשקט וההירגעות שלנו ובעל אפקט רחב ומשמעותי על הבריאות , עוזר בהפחתת סטרס ונוקשות גופנית מנטלית, מפחית סערות ריגשיות,מאט קצב לב,לחץ הדם ומחלות לב ב 80%ויותר.  מחזק חיסוני, מפחית חרדות ומחלות עצביות רבות, מקל על כאב ריגשי וגופני,מעמיק את הקשב והריכוז מסייע לאזן ריגשית תודעתית ונפשית.

כולנו התנסנו במצב מדטיבי לא פעם . כול פעם שאתם ממוקדים מאוד בדבר מה שעושים עד שאינכם רוצים להפסיק ,בעצם הייתם במדיטציה, בכול פעם שנהנתם מהנוף ומהטבע ונהנתם מלב פתוח ומשתהה הייתם במדיטציה, בכול פעם שרקדתם כאילו שאיש אינו רואה ומכול הלב הייתם במדיטציה, בכול תפילה ופעילות יצירתית שלכם ואפילו באקט מיני עם אהוב/ה עשיתם מדיטציה. אז כך שכולם באופן טבעי התנסו במצב של מדיטציה- תהליך של השקטה .אלפי דרכים לתרגל אותה בכול רגע וכמעט בכול מצב כול הטכניקות בבסיסן מכוונות לשקט לנוכחות ומיקוד צומת הלב פנימה.

אז שבו לכם בנחת ,רק תהיו הקשיבו למה שקורה הריחו את מה שיש, נישמו למה שיש, ובכול פעם שצומת הלב בורחת למחשבות החזירו אותה בעדינות לרגע הנוכחי, לתחושות הגוף, גופנו תמיד נמצא בהווה ולכן תמיד נחזור אליו. התודעה היא בסוף תלמד להיות בתוך השקט הזה ותשקט מעצמה, וזה רק לאחר שתחדלו להיאבק ולהתנגד או לדבר מה.. פשוט אל תנסו כלום, רק תהיו.

מדיטציה בתנועה – מתאים למי שיש יותר אנרגיות קופצניות, למתמודדים עם בעיות קשב או אי שקט חזק, התנועה תעזור לכם לסכרן בין המקצבים החיצוניים והפנימיים שלכם ותיצור מתוך הקצב ,שקט תודעתי ונפשי. מדיטציה בתנועה יכולה להיות – הליכה, קידות,יוגה מיינדפולנס, תרגול סוניו ,צי קונג ,טאי צי, ריקוד ויש עוד דרכים רבות לתנועה מדטיבית. לכו עם מה שאתם מתחברים אליו, המנעו מלעשות כך או אחרת כי צריך, מצאו את הדרך בה נפשכם מתחברת בקלות להווה בלי מאמץ מיותר. ללכת עם מה שאתם אוהבים יכניס אתכם בקלות לשקט ולשלווה הרצויה ויוריד בכם את מהירות קצב המחשבות והלב..

אז פשוט פנו זמן להתחבר פנימה.."מי שלא הולך פנימה פשוט הולך בלי" – בלי עצמו, בלי לתת מקום ,בלי הנפש בלי הכוח הפנימי ,בלי לראות את הדרך..

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

מזונות מומלצים לסטרס

מצבי לחץ לא חסרים בימינו, בין אם זה לחצים פנימיים או חיצוניים לתזונה יש כוח להחליש או לחזק  במצבים אלו. בעת סטרס ישנם שינויים פיזיולגיים

קרא עוד »
טיפול בסטרס

טיפול בסטרס

לחץ הוא חוויה נפוצה בחיינו המהירים, אבל הוא לא חייב לשלוט בנו. עם הגישה הנכונה, נוכל לעבור טיפול בסטרס ביעילות ולחיות חיים מאוזנים יותר. להשתחרר

קרא עוד »